Gå til innhold
Arkivverket

[#9087] Mikkelborg/Zahl, Nesna etter 1800


Gjest Bjørg Rudlang
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Rudlang

Josefine Kristine Zahl Olsd. (f. 2.2 1869) var gift med Kristian Martin Lorentsen Mikkelborg. Som hennes foreldre har jeg fått oppgitt Ole Johan Jacobsen f. ca. 1840 i Velfjord og Lovise Dorthea Johansdtr. f. ca. 1842 i Nesna.Er det noen som har informasjon om denne familien, aner, flere barn osv. Og hvor kommer navnet Zahl inn?mvh. Bjørg Rudlang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Tor Mathisen

Hei. Jeg har skrevet gårds- og slektshistorie for Sømna i Nordland. Den Ole du nevner i ditt innlegg var fra Sømna.Jeg vil sende deg info. over nyttår.MVHTor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Vet ikke om jeg kan hjelpe her, men den 30.10. 1873 ble en Lorents Kristian Mikkelborg gift med Ane Johanne Kristensdatter gift i Nesna. Hennes foreldre var Kristen Hansen(1819-1867)og Ane Larsdatter(1815-1889). De bodde på Horn på Løkta som tilhørte Nesna(tilhører Dønna i dag) Ane Johanne var søster av min oldefar Anton Mathias Kristensen. Kan Lorents Kristian Mikkelborg og Ane Johanne Larsdatter være foreldre til Martin Lorentsen Mikkelborg. Har en del på anene til Ane Johanne og broren Anton Mathias. Har også en del om Mikkelborgslekten, men ikke akkurat om Lorents Kristian. Jeg var ikke på Digitalarkivet før lenge etter at dette ble spurt om, og derfor leser jeg gamle postinger av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.