Gå til innhold
Arkivverket

[#9102] Karl Jansen fra Modum


Gjest Lisbeth Mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei! Min oldefar Karl Jansen ble født på Modum i 1866, og døde på Rjukan i 1935. I F.T. 1900 bor han i Oslo med sin kone Anna.Er det noen som vet noe mer om han? Hvem kan være foreldre, hvor på Modum ble han født o.s.v. Håper noen vet mer enn jeg gjør. Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jorunn Olsen

Hei LisbethDin oldefar Carl Jansen var født 17 Mars 1866. Døpt den 21 Mai 1866 i Heggen Kirke , Modum. Foreldre: Jan Hansen og hustru Gunild Kristine Johnsdatter boende på Holo gård. Faddere:Kone Karen Knudsdatter Holo,Piken Maren Torgersdatter Bjørndalen,Johan Torgersen Bjørndalen,Bernt Olsen Holo og faren.Jeg har sett på gifte tilogmed 1862uten resultat. Jeg kann leite litt mer men da må du vente en 2-3 ukers tid ellers kan du låne mikro filmer fra Modum på ditt biblotekMVH. JORUNN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Lisbeth - Du vil finne oven-nevnte Jahn Hansen og Kristine Johnsdatter ved å gå inn på 1865 tellinga her i arkivet. Du finner dem på Holo Gård, Modum. Deres eldste barn; Hans sies her å være 14 år gammel. Så Jahn og Kristine gifta seg trolig rundt 1851.Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Jeg 'sjekka' litt via familysearch også. Jahn Hansen og Gunnild Kirstine Jonsdatter giftet seg på Modum 19.Desember 1851. Hun var datter av Jon Torgersen og han var sønn av en Hans Johannesen.Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Aarseth Langholm

Kanskje av interesse for Lisbeth Mikalsen fra Oslo ?Jeg sendte følgende etterlysning for kort tid tilbake :Handelsreisende Carl Larsen fra Geithus bodde en tid på Stangeby,Nøtterøy Kilde:Nøtterøy Gårds og Slektshistorie nr 2,s 758 u Buerstad nedre Men u Stangeby finner jeg intet mer om han annet enn at han ble gm Nelly Birgitte Nirissen f 1872, Buerstad nedre,Veiby,Br 2,Nøtterøy Han fikk en datter med navnet : Sorøyda Carly Larsen eller Carly Sorøyda Larsen f 1905 i vi tror i ÅlesundSvar i dag fra en hjelpsom nettvenn: Carl Jansen, men samtidig ser jeg at du har fått svar på Digitalarkivet. Men jeg kan utfylle litt. Som det informeres om på Digitalarkivet ble Carl født 17.3. og døpt i Heggen kirke 21.5.1866. Foreldre er Gaardmand Jahn Hansen Holo og hustru Gunhild Kristine Johnsdatter. Faddere var Karen Knudsdatter Holo, Maren Torgersdatter Bjørndalen, Johan Torgersen Bjørndalen, Bernt Olsen Holo og Faderen. Holo ligger litt nord for Åmot og Bjørndalen ligger i sørlig utkant av Åmot.Altså er jeg ennå våken utpå natta må du Lisbeth i slekt med min nte menning Ring meg gjerne bettans tlf 33 33 13 85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Mikalsen

Hei! TUSEN-TUSEN TAKK for all hjelp. Nå kan jeg komme litt vidre på denne siden av familien. Hilsen Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.