Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Hårstadsveen

[#9106] Fredrik Hansen til Amerika

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Trenger hjelp fra noen med erfaring i å søke etter Amerika-farere! Den samme Fredrik Hansen som i innlegg 8968, reiste fra Bråtevolden i V. Toten til Quebec 28.4.1868, sammen med kona Maria Olsdatter, og sønnen Fredrik.Kan det være mulig å finne igjen disse 'over there'?På forhånd takk!M.v.h. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Først bør du gå gjennom 1880-tellingene her på DA, og se om du kan finne dem. Så skal vi se hva vi kan gjøre etterpå. (under Folketellinger/Nordmenn i USA) Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke se å finne ham under emigrantene engang? Kan du legge linken her? Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Hårstadsveen

Hei Laila! Takk for at du forsøker å hjelpe meg. Jeg har dessverre ingen link til emigrasjonen, bare opplysninger fra Toten økomuseums dokumentasjonssenter. Der står og lese: 'Til Kvebek 28.4.1868 o. Kr.ania med Viktoria'.M.v.h. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Hårstadsveen

Og takk for tipset ang. 1880-tellingene. Tenk at jeg ikke har fått med meg at de lå på DA før!!! Dermed tror jeg også at jeg fant dem - Caledonia, Houston, Minnesota: Fred Hanson 71 år, Mary Hanson 70 år, og sønnen Fred Frederick 26 år m. familie. Er det mulig å finne f.eks. Fred og Marys dødsfall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg fant også dem, men tenkte du fikk se sjøl først :o)Jeg fant ingen Fred. Fred. i MN i 1920. Ingen Hans og ingen Albert. (I census'er) Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.