Gå til innhold
Arkivverket

[#9106] Fredrik Hansen til Amerika


Gjest Rune Hårstadsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Trenger hjelp fra noen med erfaring i å søke etter Amerika-farere! Den samme Fredrik Hansen som i innlegg 8968, reiste fra Bråtevolden i V. Toten til Quebec 28.4.1868, sammen med kona Maria Olsdatter, og sønnen Fredrik.Kan det være mulig å finne igjen disse 'over there'?På forhånd takk!M.v.h. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Først bør du gå gjennom 1880-tellingene her på DA, og se om du kan finne dem. Så skal vi se hva vi kan gjøre etterpå. (under Folketellinger/Nordmenn i USA) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg kan ikke se å finne ham under emigrantene engang? Kan du legge linken her? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Hei Laila! Takk for at du forsøker å hjelpe meg. Jeg har dessverre ingen link til emigrasjonen, bare opplysninger fra Toten økomuseums dokumentasjonssenter. Der står og lese: 'Til Kvebek 28.4.1868 o. Kr.ania med Viktoria'.M.v.h. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Og takk for tipset ang. 1880-tellingene. Tenk at jeg ikke har fått med meg at de lå på DA før!!! Dermed tror jeg også at jeg fant dem - Caledonia, Houston, Minnesota: Fred Hanson 71 år, Mary Hanson 70 år, og sønnen Fred Frederick 26 år m. familie. Er det mulig å finne f.eks. Fred og Marys dødsfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ja, jeg fant også dem, men tenkte du fikk se sjøl først :o)Jeg fant ingen Fred. Fred. i MN i 1920. Ingen Hans og ingen Albert. (I census'er) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.