Gå til innhold
Arkivverket

[#9112] Mer hjelp i Vår Frues Kirke i Trondheim 1799


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 24.01.1799 giftet Abraham Lemmich seg med Lorentze Nørbech.I 1801 tellingen er han oppført som Abraham Lenichen.De har da fått datteren Catrina som er 2 år.Jeg trenger hjelp med opplysninger om hva som står om deres vielse, evt. fødested/alder og vitner/forlovere.Er også interessert i Catrines fødse,.tidspunktet for dåpen hennes og hvem som var faddere.Kan noen hjelpe meg med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Abraham Lemmichen er ved denne dåpen notert som seglmager. Catharina Chirstina født 15/10-1799 døpt 27/10, faddere:Mad K Mar Corsten,Mad K A Stabel,Jomfr S Bing Widding,Hr Cap C Wybye,Hr H U Bloch,Hr K Knutzon.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk igjen Terje. Så får jeg nøste videre på det jeg har fått , kanskje jeg finner en felles nevner for disse Nørbeckene i Trondheim.Har du forresten tilgang på disse kirkebøkene ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da er der en mulighet for at hun er søster til mesterskredder Peder Nørbeck. Han bruker Andersen som mellomnavn ved i alle fall to av barnas dåp.Der er nemlig en Anders/Andreas Nielsen Nørbeck som trolig er far til ' min ' Andreas Nielsen Nørbeck født i Tronheim 1779.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.