Gå til innhold
Arkivverket

[#9120] Magdalena Kirstine Stuwitz, Bergen


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg finner ovennevnte dame gift med Albert Wilhelm Meyer 12 jan 1764. Men jeg klarer ikke å finne ut når hun er født og hvem som er hennes foreldre. Jeg finner mange Stuwitz'er, men klarer ikke å koble disse sammen i slektsskap, er der noen som kjenner til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore J. Mehl

Såvidt jeg kan se er Magdalena Kirstine (Mallene) datter av Peter Stuvitz og Anna Maria (jeg har ikke funnet dette giftermålet i DA)Peter er igjen sønn av Arent Hinrich Stuvitz og Mallene Andersdatter. Du finner dette enten på mine sider http://home.online.no/~tjoms/slekt/p1799.htm eller ved søk i DA.Merk at du i DA må søke på 'inneheld' 'it' og ikke søke på lik Stuwitz: Dette gjelder både født/gift/død/borgerskap/etc. Der er ørten skrivemåter på etternavnet, bla. 'Duvits'.Merk også at de fleste Stuvitzer er etterkommere av Peter og hans bror Andreas Christopher gift med Catharina Hjort.mvh, Tore J. Mehl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Tore: jeg har sett på den flotte oversikten du har over familien Stuwitz, men jeg merker meg at du ikke har satt opp noe på Peter Stuwitz f. 1711 og hans kone Anna Maria. En annen ting er at den eneste jeg fant blant hans barn var ei Malene Christine, men hun er jo født i 1744 og det er kanskje noe sent, da jeg har oppført 1735. Noe innspill her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Kan det være Peter Herman Arents som 05.10.1740 gifter seg med Anna Maria Michelsdatter Lund?Jeg finner ihvertfall en Michel De Rytter som er oppført som fadder til et av barna til Peter og Anna Maria. Jeg finner også ei Anne Margreta født 12.07.1716 i NK under Døpte og Fadre i Nykirken for perioden 1700-1750.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore J. Mehl

Solfrid, Den Mallene Christine du finner i DA som barn av Peter er den Magdalene Kirstine du ønsker opplysninger om født 1744 og gift 1764 (19-20 år gammel). Husk at det, som med etternavn, finnes ørten skrivemåter for enkelte navn og at det var presten som førte kirkebøkene og med hans forståelse av navnenes skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.