Gå til innhold
Arkivverket

[#9158] Prøver igjen, på Hadsel i Nordland.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Jeg er på søk etter forfedre fra Melbu, Hassel. Deres navn er Ole Eliasen og Hanne Jensdatter. Ved f.t. for Hadsel i 1875, er denne Hanne oppgitt til å være fødd i 1818. F.t. i 1865 sier hun er 39.år, det skulle bli omkring 1826.Ole sin alder nevnt 1822, stemmer bra med begge f.t.Finnes det noen med tilgang til eventuelle kirkebøker for Hadsel,som kunne gitt meg et mere nøyaktigt fødselsår? Er det noen som har kjennskap til om det er utgitt bygdebok for Hadsel eller Melbu? Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Hei,Ole Eliassen kan være Ole Martinus, ekte barn av foreldre Elias Olsen Viig og Ingeborg Anna Andersdtr, født 14/2/1822, hjemmedøpt, MINI Hadsel 1820-1836, fol. 26, nr. 7.Hanne Jensdatter kan jeg ikke finne i den kirkeboken, men det fødes ei Hanna Malene 16/12/1818 med foreldre Jens Hansen Hov og Berith Cathrine Hansdtr. MINI Hadsel 1812-1820, fol. 183, nr. 4. Foreldrene ble gift 8/8/1812, begge står oppført til å være fra Hov.Foreldrene til Jens er muligens Hans Knudsen Hov i første ekteskap, til Berith Hans Davidsen/Berret Mensdatter Haue Ytre (i flg. 1801 tellingen).Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takk Ørjan Karlsen, navnene dine stemmer meget bra,også begge foreldreparene og deres foreldre virker sannsynlig. Jeg vet familien har hatt tilhold på Hov, men ikke hvordan. Takk for hjelpen. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.