Gå til innhold
Arkivverket

[#9163] Olaf Helmin Andersen


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Jeg leter etter min morfar,f.25-02-1889 i Kristiania,var gift med Anne Antonsdatter. Har sjekket noen krk.bøker fra byen,ikke noe funn, er det noen der ute som kan hjelpe meg.takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin T. Petterson

Ved å sjekke folketellingen 1900 for Kristiania fant jeg bl.a. disse:(Ingen med mellomnavn Helmin, men det trenger ikke å bety noe. Bare at det ikke har blitt notert på telleskjema)(nr.192197) Olaf Andersen, f. 1889, sønn av Hans og Maren Andersen. Hans arbeider ved maskinene på Nationaltheatret. Olaf har noen eldre brødre. De bor i 'Platous Gade 4'(nr.157195) Olaf Andersen, f. 1889, sønn av Ole og Mathilde Andersen. Østre Aker. Industrigaten 46. Faren er Murarbeider fra Næs i Hallingdal.(nr.56512) Olaf Andersen, f. 1889, sønn av Amalie og Olaf Andersen. Far Olaf er født i Sverige og er Skipstømmermann på Nyland. Bosted: Vaalerenggade 17(nr. 1341) Olaf Andersen, f. 1889, sønn av Magnus og Mathilde Andersen. Magnus er fra Sverige, og Mathilde fra Tønsberg. De bor i Carl den 12tes gade 28bher kan du lete videre om du vil...Det kan også være lurt å søke med et slingringsmonn på 2-3 år på fødselsdatoen. Datoene ble ofte notert feil.Lykke tilMvh Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin T. Petterson

Ja, men det var ikke alltid de som skrev opp beboerne i folketellingen... Jeg har flere ganger vært sikker på datoen, men opplevd at de står med feil fødselsår i tellingen. Derfor er dette eit greit tips.Vet du noe mer om din morfar? Hadde han søsken som du kjenner navnet på, f.eks? Foreldrenes yrke etc? Hva med hans kone, Anne? Kom hun også fra Kristiania?Alle slags slike opplysninger kan være til hjelp.Mvh Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest helmin kvennodd

hei! malin takk for tipsene ,jeg har fått en gammel tante i tale, så jeg havnet i østfold. mvh helmin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.