Gå til innhold
Arkivverket

[#9177] Kommunale folketelling i Bergen 1922


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg setter stor pris paa alle opplysninger jeg har faatt om familien til tip-oldeforeldrene mine. Er det ogsaa mulig aa faa informasjoner via DA/SAB fra den kommunale folketellingen for Bergen i 1922?Det handler om etterslekt til Mathias og Emma (Andersen) Olseth (Olsaeter):Hvilke av barna deres lever nok hjemme hos foreldre i 1922?Arthur Leonard Olseth, f. 14.11.1900: Han fikk sitt foerstebarn i 1923. Var han allerede gift i 1922? Yrke?Theodor Olseth, f. 21.4.1907 Er han laerling?Hjordis Olseth f. 8.7.1898: Er hun gift i 1922?Jeg skal vente taalmodig for svar. Etterpaa kan jeg sannsynligvis holde opp med aa spoeke i deres debattforumet. Med vennlig hilsen - Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1922 1. februar, Tartargt. 14, 2. etasje:Mathias Andersen Olseth, født 1. juni 1869 i Askevold, Stenarbeider, Emma Andrea Olseth, født 26. januar 1873 i Jølster, Hjørdis Sigvarda Olseth, født i Bergen 6. juli 1898, Fabrikarbeiderske, Arthur Leonhard Olseth, født 14. nov. 1900 i Bergen, Arbeidsledig, Malvin Emil Olseth, født 8. oktober 1903, Arbeidsledig, Lilly Olseth, født 2. juli 1906, Theodor Olseth, født 14. april 1908, Sigvald Olseth, født 19. februar 1912, Leif Olseth, født 28. august 1915. I tillegg var Otto Monrad Knutsen, født 1. januar 1919, med i husholdet. (Flere opplysninger er ikke gitt på tellingslisten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for opplysningen!Marie, Arthur og Hjalmar Olseth doede foer foreldrene. Leif Olseth, foedt 28. august 1915, er vel den samme som Leif Olseth, doed i Bergen 2. oktober 1931 (Loepenummer 381)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.