Gå til innhold
Arkivverket

[#9178] Ole Andersson Klokkarhaug Blindheim, 1734-1810


Gjest Heidi Lyshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Vet noen hvem denne karens foreldre var? Det er han 1357 her: Lenke(Forresten sier en annen kilde at han er født i 1738, men ikke noe mer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du kan ikke være så snill og oversette det i klartekst, for det kan jo ikke være meningen at man skal legge inn hele den adressen. Hvor var han i 1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Klipp og lim?Han bodde på Blindheim gard ('Blindem') i Sykkylven (Søchelven), Ørskog (Ørschoug), Møre og Romsdal (Romsdal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant en Ole Andersen Blindem i en 'rettssak' i nordre Hordaland i 1733. Prøv Yahoo! Han kan kanskje være farfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Det er nok feil Blindem/heim-gard - det finnes en Blindem i Hordaland også, på Manger. Så den mannen kommer sikkert derfra og mangler tilknytning til min sykkylving.Men jeg er enig i at det kan være lurt å nettsøke etter sånne navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Myklebust

Eg har funne følgande i kyrkjeboka for Ørskog:1771 Die Epiphan Christi Trolovet Ole Andersen Blindem og E: Birgte Eliasdatter Copuleret Dom 1 p. Epiphan 13 jan i SøchelvenBirgte Eliasdtr kan vel vere denne:Kyrkjebok for Ørskog 1745 d: 23de Maji Dom: Rogate Gudstien: i Søchelven ….. Døbt Serg: Elias Oures barn Birthe, fadd: Jon Ourdal, Ole ??, ?? Oure, Sylvie ib: Zicele ib:Stripe på filmen gjer det vanskeleg å lese namna på fadderane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Dette er mine forfedre, ja - men foreldrene til Birgte har jeg alt. Ole, derimot, ville jeg gjerne hatt mer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vil anbefale deg og se i Garssoge for Sykkylven (4bd.) bd. II s. 146 av Gustav Weiberg Aurdal. Enke etter Anders Olsen (1745-1770), Berte Eliasdt. Aure fra Eliasgrd. 1745-1813, ble oppgift i 1771 med Ole Andersen Blindheim(f. på Klokkarhaug 1738-1810). Klokkarhaug s. 20. Anders Olsen Øvrebust ca. 1690-1772 gift 1725 Helge Pedersdt. Klokkarhaug ca. 1696-1774.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.