Gå til innhold
Arkivverket

[#9185] Cornelis Erichsen, død 1709 i Bergen


Gjest Simon Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Simon Ellefsen

Cornelis Erichsen, bliver den 7. mai 1709 gravlagd fra Nykirken i Bergen.Kort? forinden må han være blevet gift med en Ingeborg Pedersdatter, ogDen 19. dec. 1708 døbes i Nykirken deres datter Anne Margrethe Cornelisdatter. Faddere er: Samuel Cornelisen (Stock); Bendix Hansen; Alhed Bringmand; Maren Johannisdatter og Mallene Ellingsdatter.Ingeborg Pedersdatter, synes herefter o. 1711 at gifte sig på ny medMichel Nielsen (o.1680-1738) på Gansås/Harstad i Trondenes ogDen 15. juli 1712 døbes i Nykirken deres søn Cornelis Michelsen. Fadderne er: Hans Kolbring; Daniel van Erpecom; Hans Larisen; Catharina van Erpecom og Margreta Jonsdatter.Ingeborg Pedersdatter og Michel Nielsen har ifølge 'Folk og Slekt i Trondenes' derudover børnene:Nils Mikkelsen, f. 1714 Berte Mikkelsdatter, f. 1717 Peder Mikkelsen, f. 1722.Jeg er speciel interesseret i at vide hvem Ingeborg Pedersdatter er ? evt. søsken, foreldre, .. ? - men også hendes to ægtefæller kunne jeg tænke mig at vide mere om.Se også http://www.nose.dk/Norge/harstad.htmlMed venlig hilsenSimon Ellefsen, København

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.