Gå til innhold
Arkivverket

[#9189] Marthe Halvarsdtr Kirkebirkeland, død 1844


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Digitalarkivet: Døde i Fana 1816-18771558 55 2412 0101 Enke f Marthe Halvarsdtr Kirkebirkeland 81 Aar Kirkebirkeland 1844Hvem var hun enke etter og hadde hun i sitt (sine) ekteskap, noen barn ?I tilfellet hvilke barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn henne i ft1801, Hordaland, Fana, Kirke-Bircheland, saman med mannen Toer Johannissen og fleire born. Eg vil òg tru du finn henne under Vigde i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ifølge Fana bygdebok var hun datter av Hallvard Tollefsen N. Sandven f. 1726-1801 gift 1755 med Malena Hansdtr. S. Hjellestad 1727-1814. Paret bygsla på bruk 4 'Torane' fra 1760.Hun var gift med Johannes Torsen Unneland ca. 1759-1834 bygsla fra 1791 da han gifta seg med Marta Hallvardsdtr. 1764-1844.Barn: Tor 1791-1853 på K.birkeland, Eli på Helldal, Marta på Sørås, Malena Y. Midttun, Kari (g.m. Ivar Jonsen Steinsvik - hadde dottera Kari på Sørås, mora d. 1837), Brita i Bergen, to barn døde små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk for begge svar, men er det ikke litt uoverensstemmelser eller var hun enke 2. gang1801, Hordaland, Fana, Kirke-Bircheland, gift med Toer JohannissenDa må hun være enke når gift med Johannes Torsen Unneland, men kan også Johannes være enkemann når han gifter seg i og med sønnen Tor født 1791?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det var eg som blingsa då eg skreiv at mannen i ft1801 hette Toer Johannissen. Det var eldste sonen som hette det. Mannen står oppført som Johannes Torsen (sjå sjølv). Og under vigde i Fana finn du dei gifte i 1791. Så det er nok berre eit ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk skal du ha. Det kunne jeg jo ha funnet selv, men tenkte at her visste noen noe som kunn løse floken min, men men..Takk uansett til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.