Gå til innhold
Arkivverket

[#9190] Karen Iversdatter Haugen, f. 1818 Innset/Kvikne


Gjest Hanne Johnsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Johnsrud

HeiJeg leter etter forfedrene til Karen Iversdatter Haugen, født 29.07.1818 og døpt 02.08.1818 på Innset, Sør-Trøndelag. Hun skal visstnok være eldst i en stor søskenflokk. Karen ble gift 19.07.1840 med Simen Oleson Kjølle (Folldal) og døde 07.10.1904 i Folldal. I følge Folldal bygdebok skal hun ha vært barnepike for Bjørnstjerne Bjørnson rundt 1830.Karens foreldre skal være Iver Jacobsen (ca 1795-1835) og Helene Pedersdatter (1800-26.10.1834). Etter det jeg har fått opplysninger om skal Iver ha drukket seg i hjel 3 dager etter at han giftet seg for annen gang. (Jeg vet ikke navnet på hans andre kone)Jeg tror jeg har funnet Helenes foreldre men er ikke helt sikker, og trenger derfor hjelp til å bekrefte eller avkrefte dette. Som mor har jeg Kirsti Halvorsdatter Futplassen og far Per Nilsen Krulhaug.Iver Jacobsen er det værre med. Jeg finner en Iver Jacobsen i folketellingen for Kvikne fra 1801 som bor med sin mor Maria Helufsdatter og lurer på om dette er riktig Iver og i så fall hvem er hans far?Med vennlig hilsen Hanne Johnsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I følge Familysearch ble HELENA PEDERSEN døpt den 9. Feb 1800 i Kvikne, Hedmark.Far PEDER NIELSEN og mor KIRSTI HALVORSDR. Kan dette være en datter som døde før Helene ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.