Gå til innhold
Arkivverket

[#9201] Dødsfall i Bergen 1915 og 1917


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei!I databasen Døde i Bergen 1912-1972 finner jeg følgende to oppføringer:1339-28-Bohl-Elemine Annike [Rett er egentlig 'Anine' i én eller annen form, men antar det står 'Annike' i originalkilden her?]- arb.hustru-Jun 04-1915.1520-261-Bohl-Svante-Feb 20-1917.Dersom det er mulig skulle jeg gjerne ha opplyst hva som finnes enten i anmeldte dødsfall til lensmann eller eventuelt sorenskriver (eller kanskje heller byskriver, siden det er Bergen?), nemlig arvinger, adresse og hva som ellers måtte opplyses.På forhånd takk!Vennlig hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Elemine Annine Bohl var ifølge dødsmeldingen (byskriveren) 62 år gammel da hun døde 4. juni 1915. Folkeregisteret registrerte henne som født i Fredrikstad 4. november 1853. Hun var kommet til Bergen i 1880. Hun etterlot seg 'intet', og om arvingene står det bare at hun etterlot seg enkemannen Svante, og en søster Bergliot Johannesen.Svante Bohl var født i Sverige 10. juni 1861. Han kom til Norge i 1893, til Bergen i 1896. Han var steinarbeider. Til skifteretten ble det oppgitt at han haded 'Intet efterlatt', og 'Slægtsforholdet ukjendt', slik at man verken kjente arvinger eller forsøkte å oppspore disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Mange takk for raskt svar som bekrefter at det er 'de mine' som er funnet. Jeg har ett spørsmål til, men legger det inn som et nytt tema med riktig overskrift!Med vennlig hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.