Gå til innhold
Arkivverket

[#9205] Romuld ved Kleive (Bolsøy)


Gjest Gunnar Lie Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Lie Eide

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg om følgende påstand er riktig: Arne Olsen (født 1758 (Romuld)) gift med Magnhild Olsdtr (født 1770) er foreldre til Ole Arnesen (født 1795(Romuld)) som igjen er far til Arne Olsen (født 1821(Romuld)) som igjen er far til Husmannskone Gjertrud Anna Arnesdtr.Gjertrud Anna ble gift med Kristian Kristensen født 1839. De bodde på Raakmyra husmannsplass ved Gården Eide vest for Kleve.Ønsker kontakt hvis noen har oppklarende opplysninger og slekters gang i forbindelse med ovenfornevnte.Hilsen Gunnar Lie Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om jeg ikke tar helt feil så finnes det en bygdebok for Bolsø.Dette er hva jeg fant på Familysearch: Arne Olsen dpt. 13/10 1759 Bolsøy, foreldre Ole Sotaaen og Guri. ---Ole Arnesen dpt. 25/1 1795 Bolsøy, foreldre Arne Olsen og Magnhild Olsd.----Arne Olsen gift 1/1 1847 Kleive med Anne Olsdatter (42 år f. Bolsøy iflg. FT 1801).-- Gjertrud Maria Arnesdt. dpt. 30/4 1865 Kleive. Jeg vet ikke hvor Kleive er, men det var den eneste der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det var feil Gjertrud. Her kommer en ny --Gjertrud Anna Arnesdatter dpt. 20/6 1847 Kleive, foreldre Arne Olsen og Ane Olsdatter. ---Gift 28/1 1866 Kleive Christen Christiansen og Gjertrud Anna Arnesdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Lie Eide

Hei igjen Berit!Der fikk jeg jo enda en generasjon inn! Takk! Mangler da kun kona til Ole Arnesen (døpt 25 jan 1795) og om han er den faktiske far til Arne Olsen (født 1821)Jeg velger forløpig å tro at dette er riktig forbindelse.Jeg håper på flere innslag fra de som måtte vite noe mer her. Noen Kleivinger må det da vel være på nettet???Takk igjen til deg Berit.Hilsen Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.