Gå til innhold
Arkivverket

[#9209] Borgerlig viede i Bergen 1902


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Som du ser er det samme ektepar jeg har en forespørsel om. I databasen over Viede i Bergen 1816-1911 finner jeg følgende oppføring:32452-Svante-Bohl-Elmine Annie [Kjært barn har som kjent mange navn.]-Johansen-Okt-17-1902-BBParet ble altså gift hos byskriveren i Bergen. Nå vet jeg ikke hvordan skjemane så ut på denne tiden, men likner de - eller er identiske med - de som ble benyttet i Oslo på denne tiden, oppgis i originalkilden så vel fødested som begge foreldres navn. Håper derfor at det også var mulig å få vite alle opplysninger som måtte stå om Svante og Elemine Annine i protkollen over borgerlig viede!På forhånd mange takk! Med hilsen Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Borgerlig vielse 17. oktober 1902 (Bergen byfogd: Notarialprotokoll 1901-1903, fol. 177b.)Ungkarl Stenarbeider Svante Bohl, hvis Far er Ole Anderson Bohl, er ifølge de foreviste Attester født den 10de Juni 1861 i Vermeland i Sverige, døbt 15 s. m. og konfirmeret i svensk kirke. Pige, Tjenestepige Elemine Anine Johansen, hvis Far er Ungkarl Carl Johan Carlsen er ifølge de foreviste Attester født den 4 November 1853 i Hvaler, døbt 11 December s. A. og konfirmeret i Hvaler Kirke den 11 oktober 1868.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Dette var så bra som det kunne få blitt, da holdt nemlig min lille arbeidshypotese om Svantes opphav stikk også :-)Mange takk!Marius Hellerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.