Gå til innhold
Arkivverket

[#9237] F. i Drammen 1855, men hvor i 1865????


Gjest Per B. Lilje
 Del

Recommended Posts

Gjest Per B. Lilje

Min oldemor Bergitte Jahansen ble f. 11/6-1855 i Drammen og døpt 5/8-1855 i Strømsø kirke. Foreldre var skomakersvenn Ole Jahnsen og hustru Grethe Andersdatter. Bergitte døde 22/11-1895 og ble begravet i Tangen kirke 29/11-1895. Men hvor i all verden holdt de til under folketellingen i 1865??? Finner ikke spor av familien noe sted i Drammen og omegnskommuner i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Jaha, det skulle selvfølgelig være Jahnsen og ikke Jahansen.Mulig jeg har funnet svaret selv: I et hus i Strømsø bodde i 1865 i følge Digitalarkivet enken Magrete Reiers., husmoder, 36 år gammel, f. i Liersogen, med barna Bergite (11 år), Julius (9 år) og Matilde (8 år). Reiers. kan være feilavskrift for Jahns. eller Anders. En enke Grete Jans., f. 1827 i Lier, bodde i 1900 i Tangensgate i Drammen. Sannsynligvis min tippoldemor, da mine oldeforeldre bodde i Tangen og min grandtante hadde enken Grethe Jahnsen som fadder i 1893. Margrete Reiers. og Grethe Jahnsen/Andersdatter var nok samme person, min tippoldemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes et giftemål på Strømsø 15/4 1855 mellom Ole Jansen 34 år, far Jan Jensen og Grethe Andrea Reiersdt. 27 år. Jeg fant det i Familysearh. Jeg antar det står mere i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Mulig jeg så feil i kirkeboken, at jeg feilleste Grethe Andrea som Grethe Andersd. Her må jeg tilbake til mikrofilmene igjen! Mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.