Gå til innhold
Arkivverket

[#9239] Jens Ingebrethsen/Engebrethsen fra Hedemarken?


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Er det noen som Kjenner til denne Jens Engebrethsen/Ingebrethsen. Er på jakt etter alt om hans familie og søsken. På mormonerbasen har jeg funnet han gift med Rønnow Olsdatter den 16 Okt. 1791 på Aamot? i Hedemarken. Jeg kjenner til Åmot i Buskerud men AAmot i Hedemarken har jeg ikke hørt om før. I ft. 1801 bor Jens og Rønnow i Moss.Hvor kommer Jens ifra?AAmot på Hedemarken eller Østfold og Moss. Jens har en søster som også bor i Moss Elen Ingebrethsdatter gift med Svend Jørgensen den 8 Juni 1800.Begge to har en datter med navnet Anne Marie.Kan de ha blitt oppkalt etter en mor, bestemor eller avdød søster? Hvem er foreldrene til Jens og Elen?. Hvor kom de ifra?. Håper noen kan hjelpe meg.MVH. JORUNN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. mitt lille skoleatlas så har du Åmot i Hedmark, Modum, Oppland, Ringerike og Telemark, men ikke i Østfold. Åmot i Hedmark finner du litt nord for Åsta jernbanestasjon, og den har du sikkert hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mange Takk Berit. Ja Åsta jernbanestasjon har vi alle et forhold till om ikke det beste. At det fantes så mange steder med navnet Åmot viste jeg derimot ikke.MVH. JORUNN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mange Takk Berit. Ja Åsta jernbanestasjon har vi alle et forhold till om ikke det beste. At det fantes så mange steder med navnet Åmot viste jeg derimot ikke.MVH. JORUNN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.