Gå til innhold
Arkivverket

[#9243] Gumund Gulbrandsen fra Stor-Sundby i Nes Romerike


Gjest Bodil Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Iversen

Gudmund Gulbrandsen, (1794-1838) født på Stor-Sundby ble gift med Inger Hansdatter og det er henne jeg skulle ville vite mer om. I Nes på Romerike gardshistorie bd. III s. 64 står det at hun tjente på Arnestad.(Gudmund bygslet Søndre Arnestad)Er det noen som har funnet ut hvem hennes foreldre var? Jeg har lett på døpte og konfirmerte i kirkebøkene for Nes, hovedsognet og har funnet bare et par som kan stemme, bla. kan hun være datter av Hans Henricsen på Vogstad, (født på Vansum) med slekt til Fenstad. Men er det henne? Hun var født ca. 1770 og fikk første barn i 1791.Håper på hjelp. Hilsen Bodil Iversen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Bodil! Har du sjekket ut fadderne til barna? Det kan jo være noe å hente der! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Regner med at du har blandet navnet på far/sønn: I Nes BB III s64 står det atGulbrand Gudmundsen Stor-Sundby 1758-1823 ble gift med Inger HansdatterGudmund Gulbrandsen 1794-1838 var gift med Kari Amundsdatter Hovin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Iversen

Jada, jeg hadde rotet med navnene, det er Gulbrands kone Inger jeg har problemer med. Jeg fant flere barn i kirkeboka enn det bygdeboka oppgir, men tenkte ikke på fadderne. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.