Gå til innhold
Arkivverket

[#9248] Forsvunne Fjære-bøker 1839-1930 - hva gjør man?


Gjest Lars Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Jørgensen

Det er sikkert flere med meg som har problemer med Fjære, der kirkebøkene for nesten 100 år har brent opp.Spørsmålet mitt til de som har erfaring med dette området (Fjære) er hvordan de har gått fram? Hvilke kilder har de søkt i?Se også mitt innlegg 9233 i brukerforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Jeg kom bare til å tenke på Statistisk Sentralbyrå. På Riksarkivet har man forskjellige kataloger over Statistisk sentralbyrå. En av disse inneholder 'Folkemengdenes bevegelse' fra 1866-1960. Disse igjen inneholder opplysninger om fødte, gifte og døde. Her får du opplysninger om enkeltindividet. Kilden er sortert under by eller fylke. Innenfor hver by og fylke er det sortert etter sogn.Disse opplysningene sto i Slekt og Data årgang 13-nr. 1-2002 i artikkelserien Slektskolen del 6. Jeg vil anbefale deg å lese denne.I tillegg vil jeg råde deg til å bruke dødsfallsprotokollene for Lensmannen. Her får du vite hvem som dør, når de er død og hvem som eventuelt står oppført som arvinger. Dødsfallsprotokollene er vanligvis ført fra slutten av 1800-tallet. Lykke til! Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ron Berkland

Hei KennethJeg også si takk for tipset. Jeg skal skrive til Riksarkivet.Med venlig hilsenRon Berkland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.