Gå til innhold
Arkivverket

[#9257] Etterkomm. etter 3 brødre Monsen fra Bergen i USA?


Gjest Eva Jåsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Jåsund

Min farfar Christian Monsen f. 26.05.1887, og hans 2 brødre Johannes og Robert Monsen fra Bergen emigrerte alle til Joilet (forstad til Chicago) tidlig på 1900 tallet. Foreldrene var Rognald og Berthe Monsen bosatt i Baglergate 8 i Bergen. Min farfar Christian forsvant i USA antakelig i 1912 eller 1913, ingen av etterkommerne her i Norge vet om Johannes og Robert var gift og hadde etterkommere i USA. Tips hvordan jeg kan sjekke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Eva! Kva tid vart brødrene fødd? Det er 10 treff på John Monson i folketeljinga(på det som er lagt ut til no), og 58 på SSDI. Ingen treff på Christian eller Robert. Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Dersom du har funnet emigrasjonen fra Bergen, kan du poste dataene her? Og, har du funnet dem på Ellis Island? Alle opplysninger er små viktige biter i et slikt puslespill! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

1920 census, 8. januar 1920, Chicago, Cook Co. 71st precinct. Robert Munson 37 år, f. i Norge, begge foreldre født i Norge, imm. 190X (ikke leselig), levert in papirer for søknad til statsborgerskap 1909, murer, Gertie Munson 36 år, f. i Norge, begge foreldre født i Norge, imm. 1904, alien (ikke us. statsborger), husmor. ingen barn.Laila Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei igjen! To av brødrene(Christian og Johannes) reiste i mars 1907, det står at dei reiser til sin bror derover. Det tyder vel på at Robert?(finn ingen Robert frå Bergen)reiste før. Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ankom Ellis Island 24/3-1907. Skulle til sin bror Robert Monsen, 104 Jackson Street, Joliet, Illinois.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.