Gå til innhold
Arkivverket

[#9265] Bygdebok for Ringsaker ?


Gjest Ronny Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Ronny Folkvord

Finnes det en bygdebok for Ringsaker, og som evt. dekker gården Fjeldstad Østre ? I følge FT 1801 bodde min 4xtippoldefar Christian Michelsen og hans familie på den gården (Fieldstad), og de vet jeg ingen ting om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari Ulven Vilhelmsen

Må desverre skuffe deg Ringsaker hovedsogn, som Fjeldstad gardene ligger under, har ingen bygdebøker. Men kirkebøkene finnes fra 1734.De hjelper deg nok på vei. Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari Ulven Vilhelmsen

Bare en liten opplysning hvis hele familien er av interresse. Christian og Berte`s sønn Peder finnes under utflyttede fra Ringsaker : Gårdmannsønn Peder Christiansen Fjeldstad Østre alder f 20.02.1791 flyttet til Nes for å giftes med enken Siri Olsdtr.Huuse. Flyttedato 20/3-1821.Prøvde å finne Christian Michelsen f 1742-46 men det var ingen.Han er kanskje ikke født i Ringsaker.Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Folkvord

Takk for svar. Hele familien er av interesse, og jeg hadde også funnet Peder i basen over utflyttede fra Ringsaker. Den jeg er mest interessert i er eldstesønnen Michel. Det jeg vet om han er at han som ungkar og gårdsmannsønn i 1825 fikk datteren Beata med Kari Larsdatter fra Østre Fjelstadeie. Dette var Michel´s første og Kari´s andre barn. Beata står også i utflytterbasen. Jeg kan ikke finne Michel/Mikkel i FT 1865, så han var muligens død før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.