Gå til innhold
Arkivverket

[#9270] Slekten Rode


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

Er det noen som har kjennskap til om det finnes opplysninger på internett om slekten Rode.Vennlig hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

På Norsk Slektshistorisk Tidsskrifts indeks-sider finner du i det minste alle innføringer Rode med bindnummer og sidehenvisning:Rode Bartholomæus 11: 204 Rode Christen 30: 12 Rode Daniel 16: 149, 23: 233 Rode Daniel, barber 24: 44 Rode David 30: 12 Rode Elisabeth Abigael 30: 12 Rode Elisabeth, g.m. Varberg 3: 180 Rode F. W., stud. 20: 169 Rode Georg Fredrik 14: 251, 27: 50 Rode Georgine Fredrikke 27: 50 Rode Johan Henrik 31: 16 Rode Kirstine 30: 12 Rode Lars 30: 12 Rode Lauritz 30: 11, 17 Rode Leif S. 29: 318 Rode Petronelle, Nicoline 27: 50 Rode ætten, svensk 1: 379Men det er du kanskje kjent med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Ja jeg har vært inne på den siden. For å være mer konkret søker jeg anene til David Rode som bodde i Eiriksgate i Oslo. Han var gift med Ingrid Thorvaldsen. De var besteforeldrene til min svigerinne. David Rode døde i midten av 1950-årene. Den eneste David Rode jeg finner er han som er født i Skien i 1866. Er det noen som kjenner til den slekten.Vennlig hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Grunnen til at jeg spør om de to navnene er at i 1960 årene, tror jeg det var, fantes en Jan Rode/Rhode som var med i bandet Cool Cats, og så hadde du Unn Thorvaldsen som var en meget kjent spydkaster. Litt av et sammentreff ang. navn. De bodde i området Eiksmarka i Bærum og/eller Røa i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.