Gå til innhold
Arkivverket

[#9288] Johan Fredrik Sjøstrøm, f. ca 1802, d.1866 Bergen


Gjest Johan Ludvig Kvamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hvor kommer Johan Fredrik Sjøstrøm fra som dør i Bergen 05.01.1866. Han er skomaker og gift med Elen. De får en sønn Fredrik Olaus 13.07.1838 som døpes i Sogndal, Sogn og Fjordane. Fredrik Olaus dør på Laksevåg 06.01.1906.Med vennlig hilsen Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Dersom en ser på etternavnet -Sjøstrøm- og sammenholder det med ft.1865 og 1900, er det vel ikke spesielt originalt å gjette på at Johan Fredrik mest sannsynlig er født i Sverige (muligens Finland).Men det har du kanskje allerede antatt?Når jeg nevner Finland er det fordi, jeg ser det er registrert en Johan Fredrik Sjøstrøm født i Vipouri i 1802(Familysearch).Jeg vil tro at Sjøstrøm er et litt mer vanlig navn i Sverige/Finland enn her på den tiden.Så det er nok et skudd i mørket...Mvh.Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I 1865 tellinga for Bergen finnes det også en Wilhelmin Fredriksen, født Sjøstrøm,enke og tjenestepige. Født i Sogndal.Har du tittet i kirkebøkene for Sogndal? De inneholder nok mer opplysninger om Sjøstrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Fredrik Olaus vert gift med Annette Georgine Gunnersen frå Fredriksvern i Bergen NK 290662. I kyrkjeboka for NK vil det sikker stå noko om faren.Elles har eg til no to born på styrmann Fredrik Olaus Sjøstrøm i Laksevåg: Herma Elina, 1511 1876 0101 1877 og Fredine 1704 hjd. 1704 1878. Der kan vere fleire, men om så, er det truleg jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Takker for svar. At opphavslandet er Sverige/Finnland for Johan Fredrik Sjøstrøm hadde jeg misstanke om, men om det var han eller hans far, var og er fortsatt usikkert. Hans kone Elen har jeg ikke funnet død i Bergen, er hun kanskje død i Sogndal? Hvor giftet de seg?Mvh Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Det er sannsynligvis samme Johan Fredrich Schøstrøm som sammen med sin kone, Ellen Oline Harmansdtr, får datteren Martilde Jørgine døpt i Domkirken i 1841. Han er da omtalt som skomakersvend. mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Marianne, takk for den siste opplysningen. Den variant på etternavnet hadde jeg ikke fått med.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.