Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Petter Langeland

[#9290] Pernille Erichsdatter f.1770, Ø Fredrikstad?

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

Pernille ble ifølge FT 1801 født i 1770 (var i sitt 32. år i 1801). Hun var fra Østfold, trolig Østre Fredrikstad. Hun ble gift 3 ganger: 1.giftemål 29.jan.1790 i Østre Fredrikstad med Anders Hansen Solberg (1761 - ca.1793). Barn: Anna Margaretha Andersdatter f.1790 og Helena Andersdatter f.1792. 2. giftemål ca.1794 med Jon Halvorsen Barn: Anders Johnsen f.1796. 3. giftemål 6.jan 1797 i Østre Fredrikstad med Elias Hansen (f.1771). Barn: Karen Eliasdatter f.1799. I 1801 bodde hun i Watterland, gard nr.231 i Fredrikstad med Elias Hansen (Monsen) og alle barna. I Waterland 252 bodde Marie Erichsdatter, 32 år. Kanskje en (tvilling)-søster?Kjenner noen til Pernille Erichsdatters foreldre?mvh Petter Langeland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Langeland

Tillater meg å prøve på nytt. Jeg har ikke funnet mye opplysninger siden sist: Pernille's 1.mann's død (Krigskirkegården i Fredrikstad 17.mars 1795): 'Anders Hansen fra Fredrichshald døde hos Tille Erichsen 26 aar gammel.' I Manntallet for 1807 for Fredrikstad finner jeg Pernille forsatt i Waterland nå 47år gml.... og 'hun har bodd her i 30 år'. Hun har fått 2 barn til: Else Maria og Abraham.Hjelp å få? mvh Petter Langeland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Kilde Familysearch: 1.gift 14/4 1790 Ø.Fr.st. Finner ikke 2 ekteskap, men gift 6/1 1797 Ø.Fr.st. med Elias Hansen.Er du helt sikker på at hun ble gift med Jon Halvorsen. Deres felles barn er jo dpt. 1/5 1796 Ø.Fr.st., altså ca. 13 mnd. etter 1. ektemannen døde og ca. 8 mnd. før hun ble gift med Elias.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Petter Langeland

Jeg har heller ikke funnet giftemålet med Jon Halvorsen, hverken på FS eller i kirkeboka. Navnet hans har jeg funnet som far til Anders Johnsen (oppkalt etter Pernilles 1. mann). I og med at hun er i familie med meg har jeg tatt det som en selvfølge at hun var gift før han fikk Anders.mvh Petter Langeland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.