Gå til innhold
Arkivverket

[#9294] Ståhle/Mellgren - Malmø, Helsingborg


Gjest Malin T. Petterson
 Del

Recommended Posts

Gjest Malin T. Petterson

Wilhelmina Mellgren (ca 1822) og Nils Ståhle (ca 1821) bor i Malmø(?), og får disse barna:Johan Wilhelm (1851) Nils Peter (1852) Sophia Charlotta (1853) Helena Josephina (1854) Ida Amalia (1856) Clara Amanda (1860) Jacobina Wilhelmina (1862) Oscar Bernhard (1864)Men så er det en som heter Marie Ståhle (f. 1846), som jeg tror hører til blant disse barna også.Grunnen til at jeg tror dette er at Marie gifter seg med Johan Petersson i 1877, og hun bor da på adresse 'Unionen 9'. I samme hus bor ovennevnte Helena Josefina Ståhle, som også gifter seg to mnd. senere. Broren Nils Peter finnes også på denne adressen.Men jeg har jo lagt merke til at det er fem år mellom Marie og nestemann, og at de deretter kommer nesten på rekke og rad, tett etter hverandre. Kanskje var Nils gift før, og at Wilhelmina ikke er Marie sin mor?Er det noen som har hørt om disse folkene? Jeg skulle gjerne ha visst om Wilhelmina er den rette moren til Marie. Og også hvem foreldrene til Wilhelmina Mellgren og Nils Ståhle var.(Marie og Johan Petersson flyttet til Norge og bodde i Askøen sogn ved Bergen ved FT 1900, deretter vet jeg litt om dem.)Mvh Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Hej Malin, Det finns en Vilhelmina Mellgren född 24 May 1822 i Landskrona, Malmöhus län. Föräldrar: Peter Mellgren jr(?) och Johanna Billberg (Källa: Family search som ju alltid måste kontrolleras). Troligen kan Du få hjälp om Du efterlyser ovanstående personer under Skåne i Anbytarforum, http://genealogi.aland.net/discus/ Lycka till! Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

18 Aug 1864 föddes i Helsingborg Bror Bernhard, son till Tunnbindaren Nils Ståhle och h. Vilhelmina Mellgren, fyllt 42, gifta. Så vet Du var de bor i alla fall. (Källa: sök i Google)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.