Gå til innhold
Arkivverket

[#9335] Hidra


Gjest Stian Søvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Søvik

Skulle hatt opplysninger om Ole Omland 1854-1938 og hans kone Anne Sofie Larsen 1855-1944. De bodde på Hidra utenfor Flekkefjord. Men deres aner skulle jeg gjerne hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Søvik

Ja jeg fant Ole Omland i FT 1865. Etter mye fram og tilbake. Men Anne Sofie Larsen f. 1855 fant jeg bare en som kunne passet, men hun var bare 2 år i tellingen, så jeg vet ikke hvor troverdig det er. Men videre bak kommer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Siden du bor i Stavangerområdet så er vel ikke veien lang til Utvandrersenteret eller Statsarkivet,der har dei trolig kirkebøkene som er aktuelle. Finner du dåp og vielse så burde det stå hvem som er foreldre osv---.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Hei Stian. Min datters farmor er født og oppvokst på Hidra. Jeg har en del opplysninger om Hidra-slekter, de er ganske bra flettet i hverandre. Kanskje vi har noen felles. Jeg var for et par år siden innom Hidras museum i Rasvåg. Der er det også skrevet ned slekter fra øya. Du kan sikkert få opplysninger av dem hvis du skriver eller ringer. Eller hvorfor ikke ta en tur ut dit, du bor ikke langt unna, og det er så fantastisk nydelig der ute i havgapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.