Gå til innhold
Arkivverket

[#9350] Ane Rebecca Pflueg


Gjest Terje Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Pettersen

Bendix Ludvig Pflueg gifter seg i Karlsøy kirke i Troms 24 10 1783 med Christine Brun Wasmuth. Deres første barn Benedicta Elisabet har jeg funnet døpt 07 09 1784 i Bodø kirke. Benedix og Kristine fikk 3 barn til: Christian Frederik (FT 1801 - 13 år) Ane Rebecca (FT 1801 - 10 år) Maren Kirstina (FT 1801 - 8 år) Under folketellinga i 1801 er Christina Brun Wasmuth 'etterlatt' av sin mann med de tre yngste barna på Stamnæs, Alstadhaug. Jeg lurer på om de tre yngste barna er født/døpt i Alstadhaug? Mine barns linje videre er Ane Rebecca Plueg gift med Ole Jensen. De ble bosatt på Djupfæst, Lødingen. I 1812 fikk han skjøte på 'Husebygningene på handelstedet Djupfæst'. Videre er det oppgitt at Ole Jensen var styrmann. I 1816 skal han iflg bygdebok for Lødingen ha betalt 20 Spd. i sølvskatten. Hvor Ole Jensen kom fra er ukjent. Han ble født ca. 1770. Er det mulig at han har kommet fra Helgeland med sin hustru? Gift i Alstadhaug distriktet? 1809-1812? Deres første barn er født 1812. I Lødingen bygdebok er det oppgitt at Kirstina Brun Wasmuth dør i 1839 86 år gammel. Ble hun værende på Stamnæs til sin død?Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Alstahaug i Nordland (Petter Dass' hjemsted) staves uten 'd'. Alstadhaug kirke i Skogn, NT, staves med 'd'. Hvilket av stedene snakker du om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.