Gå til innhold
Arkivverket

[#9354] Loddtrekningslister Bergen 1860-1890


Gjest Eva K. johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva K. johansen

Helt tilfeldig fant jeg min bestefar på disse listene. Han har nr. 2936 (side 227, rulle 3)Er det mulig å finne ut noe mer? - f.eks. - når dro han i militære - hvor avtjente han tjenesten - hva gjorde han mens han var derHåper å få hjelp til henvisning til hvor jeg isåfall skal lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Databasen er et register, og rulle nr. 3, side 227 inneholder nærmere opplysninger om foreldre, bosted fra år til år, om han var fraværende i et eller annet ærend, eller om han hadde fått tillatelse til å utvandre til Amerika, f.eks. Jeg skal gjøre oppslag på den aktuelle, Severin Martin Theodor Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Iversen

Tør jeg vennligst 'tigge' om et lite oppslag jeg også?? Jeg fant også min oldefar, 1019 Lauritz Martin Iversen, rulle 2 side 272, i Loddtrekningslisten 1850-1875. Det som forbauser meg er at han finnes i disse listene, for han reiste fra Bergen til Nord-Norge før han fylte 18 år, og kom ikke tilbake til Bergen før etter 1890. Derfor hadde han neppe noen særlig militær karriere. Hvorfor er han ført opp her, og hvilke opplysninger om han skjuler seg i disse listene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.