Gå til innhold
Arkivverket

[#9356] Utvandret til Chicago


Gjest Liv Biseth Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

Jeg har i flere år lett etter en slektning som utvandret til Chicago i 1906. Familien mistet kontakten med ham da hans mor døde i 1918. Ingen vet hvor det ble av ham eller om han hadde familie.Jeg har nå funnet en person med navn Henry Michelsen i Illinois Statewide Death Index, 1916-1950. Denne personen døde 4. juni 1937 i Cook county i Chicago. Alderen var ukjent. Hans opprinnelige navn er Henrik Otto Elias Michelsen, født 4. januar 1883 i Kr.ania.Så vidt jeg vet tar det meget lang tid å få kopi av dødscertifikatet. Er det noen som kan undersøke for meg på census i 1920 for Cook county i Chicago?Hilsen Liv Biseth Berger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

hei Liv! Jeg fant ingen som kunne passe i 1920-censusen i Chicago. En i Duluth, Minnesota, 38 år, gift med Petra også fra Norge, immigrerte i 1905... hva tror du? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

Hei Laila! Takk for opplysningen. Jeg tror ikke at Henrik Michelsen oppholdt seg i Minnesota. Jeg har hørt at han arbeidet i Wisconsin om sommeren. Det er kanskje det lureste å skaffe en kopi av dødscertifikatet. Vet du hvilke opplysninger som står i certifikatene? Jeg stusset litt over at alder var unk, men det så jeg også på flere andre personer. Jeg mottar gjerne flere gode tips. Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.