Gå til innhold
Arkivverket

[#9373] Alette Berg, Kristiania 1900


Gjest Liv marit Trætli Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv marit Trætli Andresen

Vi leter eter min oldemor, hun satte bort min bestefar ca. 1898, i Trondheim.Vi har funnet en Alette Berg, som bodde i Akers Gade 61 i Kristiania i tellingsåret 1900. Dette tror vi kan være min oldemor, men her stopper alle spor , vi har ikke klart å komme noe videre. Vi lurer på hvor hun har tatt veien videre - kan noen hjelpe med å finne ut om hun giftet seg, eller hvor hun dro? Hvilke kirkebøker kan være aktuelle å lete i?Jeg har tre alternative føselsdatoer på henne.1. Hun i Kristiania - 03.11.1878, Selje i Nordfjord. 2. Familien til Alette Berg fra Selje har fødselsdato 13.11.1872.(Har hatt kontakt) 3. På min bestefars dåpsattest står fødselsår 1873. Vi tror kanskje at dette er samme person, men vi finner ikke ut hvor det ble av henne etter folketellingen i 1900.Noen som har gode tips ? Hilsen Liv Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Har du sett etter konfirmasjonen til din bestefar? Her kan du være heldig...Byarkivet i Oslo har adressebøker og folketellinger for Kristiania langt frem i tid! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.