Gå til innhold
Arkivverket

[#9376] Familiens mysterium - Lisbeth Mikkelsdatter,


Gjest Bjørn H. Engseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

og, jeg gir meg ikke så lett! Elias flyttet til Mona i Iowa! Mona ligger i Mitchell County Iowa Cemetery Records Page: 58 Name: Elias D. Hedemark Birth Date: 1855 Death Date: 1932 Cemetery: Pleasant Hill Town: Mona Tamtarmammamamama!!!!!!!!!! Jeg fant Lisbeth og!LenkeHer finner du hele gjengen! HEDEMARK Elias D. 1855 1932 Berndt D. 1851 1909 Oliva 1844 1917 Olia Johnsen 1829 1902 HEDEMARK Daniel 1875 1876 Lisbet M. 1812 1889 Lena M. 1879 1901 Oscar L. 1883 1907Da bør vi vel si oss glade?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn H. Engseth

Jeg er målløs. Dette var stort...Nå er det bare å grave videre. Finne bibliotek i Mower og/eller Mitchel. De flyttet ikke langt. Mower og Mitchell Co. er nabo Counties selv om dem ligger i forskjellige stater.Laila, jeg er imponert over at du fant familien i Mower. Selv om det i ettertid virker som om svaret ligger klart i dagen, så hadde iallefal jeg gitt opp å lete mer i Mower.Tusen, tusen takk for all hjelpen - så langt. Kan hende videre graving medfører enda flere spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Bjørn H Engseth

Gikk igjennom noen av mine gamle poster på debattforumet ifbm et slektstevne neste uke. Fant dette som brakt fram noen minner. Laila Christensen var tidligere meget aktiv på forumet og en kløpper til å finne slekt i USA. I mitt tilfelle så løste hun en nøtt jeg hadde jobet med lenge. Det som var så fortærende var at løsningen kom et par små dager for sent!!! Ifbm med en foretningsreise så hadde jeg kjørt i 1,5 dag fra Oklahoma i et siste desperat forsøk på å lete etter Lisbeth på kirkegårder i Mower, County, Minnesota. Jeg kom tomhendt tilbake Norge til nyhetene fra Laila at hun hadde funnet Lisbeth :-) i nabostaten Iowa. Familien bodde i helt syd i Minnesota, men ble begravd i Iowa. Jeg var så nær så nær å finne kirkegården hvor Lisbeth var begravd, men alikevel så fjern. På turen sydover til Oklahoma, må jeg helt uvitende ha passert kirkegården med noen få hundre meter :-(Jeg fikk senere e-mail kontakt med etterkommere av Lisbeth og sendte bilder av gården hvor hun flyttet fra. Gården er fortsatt i familiens eie.Men siden interessen var laber så ble det med et par mailer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.