Gå til innhold
Arkivverket

[#9378] Lesja i slutten av 1700-tallet


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

HeiKan noen hjelpe meg å spore opp Erik Eriksen, f. i Lesja, d. 1865 v/ Trondheim og kona Randi Iversdt., f. 1790, Lesja. De hadde bl.a. sønnen Sivert Eriksen Rundhaug, f. 1834 i Tiller ved Trondheim. Hilsen Inger Bjørnaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

På Oppland Arkivnett (www.arkivnett.ol.no) finnes kirkebøker for Lesja pr. fra 1777 og fremover. Databasen er ikke alltid lett å søke i, men du får prøve deg frem og være tålmodig.Jeg går ut fra at du har sett at ikke finnes noen Randi Iversdatter i passende alder i FT 1801 for Lesja. Det finnes det heller ikke i den nevnte databasen.På Family Search finnes en Sivert Eriksen, f. 1833 i Tiller / Klæbu med foreldre Erik Eriksen og Randi Jacobsdatter. Du finner en Randi Jacobsdatter i noenlunde passende alder under Hage i Dovre sogn i Lesja i 1801. Fant henne også på Oppland Arkivnett (døpte).Det er ikke helt uvanlig at navn er feilført i folketellingene - har vært borti flere tilfelle. Jeg vil ikke påstå at dette fører noe steds hen, men det er et spor verdt å følge, når man ikke har så mange opplysninger.Mvh. Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal du ha. Har vært innom arkivnett Oppland, men fant ikke de aktuelle navnene der, men det er slett ikke utenkelig at det kan være Randi Jacobsdt. Hage som er den riktige. Setter inn en etterlysning etter henne for å se om noen vet hvor det ble av den damen. Hver eneste tråd er verd å prøve, vet du. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk skal du ha, igjen. Dette ser da virkelig ut til å være riktig person. Skal prøve å sjekke med dødsfallet i Tiller. Skal tro hvor hun er gift. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.