Gå til innhold
Arkivverket

[#9386] Ane Nielsdatter Sæl(e)tungen i Vågå f: ca 1817


Gjest Terje Løken
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Løken

Hei! Jeg etterlyser opplysninger om min Tipp-Tipp oldemor Ane Nilesdatter trolig født på Sæl(e)tungen i Vågå ca 1817. Flyttet senere til Kvikne i Hedemark hvor hun giftet deg med Peder Corneliusen. Hun døde ca 1908 på Kvikne. Er det noen som vet noe om Ane sine foreldere og øvrige familie? MVH Terje Løken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

På Familysearch fant jeg en eneste Anne Nilsdt. dpt. 12/11 1815 Vaagaa Oppland, foreldre Nils Arnesen og Marit Henningsdt. Videre fant jeg Peder Coneliussen fca. 1826?? Indset gift med Anne Nilsdt. Det hadde sønnen Peder Pedersen f. 12/3 1852 Indset gift 27/6 1873 Rennebu med Marit Mikkelsdatter. Jeg vet ikke om dette er de rette? Fant ingen gård i Vågå som innholdt Sæl eller tungen, heller ingen Nils Arnesen i 1801. Men jeg fant flere Marit Henningsdt. i Vaaga. Kan Nils ha vært soldat f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest kai m kveum

Sæletungen ligger i Vågå, Gudbrandsdalen. I Nordre Gudbrandsdalen skifteutlodningsprotokoll 1842 - 1875 står det på Fol.251 a.: Storrvik i Våge. 1848-28/2 -1849-14/4. Føderådsk. Anne Nielsdtr. + Barn: 1. Niels Torsen Sæletungen 2. Anne Torsdtr. + g.m. Christen Olsen Løften efterl. a. Ole, mynd. Kr.sand b. Jacob 20 år c. Ragnild gift Kr.sand d. Anne g.m. Ole Jørgensen Sæletungen e. Mari 16 år, (utydlig) f. uleslig på min kopi Anne Nielsdtr. ser ut til å ha vært gift med Jon Kristoffersen Storrvik midtre. barnløse? + betyr her død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

Folketelling, Vågå, 1875 Sælatungen; Mari Thorsdtr., f. 1854, Ole Nielsen f.1827; Thor Nielsen f.1825; Ymbjør Jacobsdtr. f.1819; Ymbjør Olsdtr., f. 1796; Ymbjør Thorsdtr. f. 1857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.