Gå til innhold
Arkivverket

[#9390] Mangler i kirkebokreg., Aker


Gjest Robert Chr. H. Skogly
 Del

Recommended Posts

Gjest Robert Chr. H. Skogly

Undertegnede har (sist) reg. konfirmerte i Aker for perioden 1829 - april 1834. (Hele (dvs. oktober) 1834 er ikke med pga. vanskeligere lesbarhet. Disse blir imidl. tilgjengelige på mine hjemmesider, med endel lakuner). Materialet er publisert hos Digitalpensjonatet.Imidlertid mangler undertegnede enkeltsider i registreringsmaterialet (gjengitt nedenfor). I denne forbindelse ønsker jeg å komme i kontakt med andre som (evt.) har kirkebøker for Aker for denne perioden (kirkebok nr. 71/HF 367), som enten (1) kan registrere det gjenstående materialet, eller (2) bistå meg med kopier av de fem kirkeboksidene jeg mangler.En kan selvsagt stille spørsmålstegn ved at materialet er publisert før avskriften er komplett. Jeg har valgt å gjøre dette da min erfaring tilsier at det tar måneder (!) fra jeg bestiller kirkebøker (på CD) fra Riksarkivet til jeg mottar forsendelsen. Og jeg har ikke lykkes med mine reklamasjoner på kataloger med korrupte filer (tilsvarer doble kirkeboksider). Dessuten vil jeg ikke betale store summer for å kjøpe det samme materialet som jeg allerede har, bare for å utfylle enkelthull. Dessverre har jeg ikke tid til å oppsøke biblioteker og magasiner (i disses åpningstider) nå.Følgende mangler: 1. Folio 341 (konfirmerte gutter nr. 56-73, 30. september 1832) 2. Folio 346 (konfirmerte piker nr. 61-76, 30. september 1832) 3. Folio 360 (konfirmerte piker nr. 54-66, 6. oktober 1833) 4. Folio 362 (konfirmerte gutter nr. 3-17, 13. april 1834) 5. Folio 364 (konfirmerte gutter f.o.m. nr. 33 og piker nr. 1-3, 13. april 1834).- - -Om dokumentasjonen fra reg. fra Aker, se http://www.heimr.net/Aker/dok.htm.Forhåpentligvis kan konfirmasjonsmaterialet for perioden 1829-34 være til hjelp for dem som har hatt vansker med å tyde fødsels- og dåpsdatoer i kirkebøkene for Aker for årene 1815-20, da en rekke datoer er innført ifm. konfirmasjonen.Mvh. Robert Chr. Skogly, Oslo ( rc@heimr.net )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.