Gå til innhold
Arkivverket

[#9393] Øvrebø i Vest Agder.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Jeg er på søk etter gamle aner på Fiellestad i Øvrebø (Vest Agder). Omund Knudson har kjøpt gården Fiellestad i Øvrebø i 1800. Ved f.t. i 1801 finner jeg Omund oppgitt til 33.år han har tydeligvis giftet seg med nabojenta Aase Jacobsdatter Fiellestad. Etter flere søk igjenom bygderbøker for området, og tildels kirkebøker. Kan jeg ikke klare å løse den egentlige nøtten, hvor kom denne Omund fra? Familien mener og tror, at denne slekten skal komme fra området i Øvrebø, men jeg klarer ikke å finne denne Ommund sin far, som tydeligvis må ha hatt navnet Knud.Har jeg oversett noe? Er dette en umulig nøtt å løse? Tips mottas med stor takk. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Dei gifta seg 20. juni 1800 ifølge Familysearch. Det står kanskje ikkje meir til hjelp i kirkeboka i forbindelse med det.Eg fant ikkje noe i søk på Familysearch på navn med 'bestefaroppkalling'Har du navn og fødeår på barn? Navn på fadderane ved dåp er spor å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takk for opplysningen Harald. Jeg har bare flyktig gått igjenom aktuelle kirkebøker for distriktet, Omund sin eldste sønn hadde navnet Salve.Navnet Salve og Ommund har gått i noen generasjoner i denne slekta. Jeg ser ikke bort fra at det kan ha vært en feil ved innføringen i K.B. for Øvrebø, slik at Ommund far egentlig bar navnet Salve. Men som du nevner, jeg må nok prøve å finne faddere, dersom jeg finner han døpt et sted. Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.