Gå til innhold
Arkivverket

[#9403] Marthe Crispinusdtr.f.1760?/Bertel Daniels.f.1763?


Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Kommer ikke videre bakover på denne grenen. Marthe og Bertel er mine 3-tippoldeforeldre og f.år har jeg fra 1801-FT for Bergen. Bertel tror jeg døde i 'Nøstdal' (S.og Fj.) i 1810 og Marthe Nicolaje/Nicoline i 1813 i Bergen. Har funnet en Daniel Naustdal (i Naustdal, S.og Fj.) som mulig far for Bertel, men er altfor usikker. En slektning mener at begge var f. i Bergen, men finner ingenting under dåp e.a. Kan noen der ute hjelpe? Er takknemlig for all info og tips. mvh thea irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei Jeg har vel ikke funnet så meget mer enn det du har.Bertel Danielsen og Marte Nicolaje Chrispinusd gift 14.01.1787 DKFT 1801: Søndre Bergenhus, Lungegaarden med flere til Domkirken Gaarde. Gård Nyegaard:Berthel Danielsen 38 år husbonde og Marthe Chrispinusdtr. 40 år hans kone, begge i 1. ekteskap.Deres barn:Daniel 11 år, Annanias 9 år, Johannes 7 år, Johanne Simonsdtr. fosterdatter 3 årFamily Search: Bertel Danielsen dpt 17.10.1762 Førde S. og Fj. Far: Daniel 'Nostdal' (Naustdal ?)Bertel Danielsen g. m. Marthe Chrispinusdtr. Abt. 1785 BergenLykke til videre Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Wågenes

*Bertel Danielsen f. 1762 Naustdal prestegjeld død 1810 i Bergen, St. Jacobs kirkegård. Far: Daniel Gundersen Mor: Lussi Johannesdatter f.ca 1736 Fremmersvig, Førde. Disse var gift 1757 i Førde*Marthe Nicolaia Chrispinusdatter f. ca 1760 Huus, Jølster. død 1813 Bergen. Far: Chrispinus Gunnarson f.1712 Huus, Jølster Mor: Gunille Olavsdatter f 1721 Fuglehaugen, Jølster. (død 1797 Bolset, Jølster). Disse var gift 1739 Jølster. Marthe hadde mange søsken (12 stk). Moren giftet seg på nytt 1774 i Jølster med Nils Olsen, Fossheim.Marthe sin slekt kan du føre tilbake til Hans Chrispinusson Sandnes 1649-1730 Lensmann og Lagrettmann. Jens Nilsen Nedrebø 1627-1704 lensmann i Jølster (han skrev dagbok som er å finne på Statsarkivet i Bergen). Jacob Hanson, Skåne i Sverige 1538-1628 sogneprest. (han er det også skrevet en del om). Chrispinus Johannesen død 1572 sogneprest i Jølster. Jeg stammer fra disse som du sikkert forstår. Har du problemer: rjwaagenes@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thea Irene B. Rasmussen

Dette var da storveies! Tusen takk begge to. Til siste svarer: Jeg tar kontakt på mail i begynnelsen av juni - da er jeg hjemme. mvh thea irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.