Gå til innhold
Arkivverket

[#9410] Er alle folketeljingane lagt reg, i Digitalarkivet


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er alle folketeljingane lagt inn på Digitalarkivet, eller er det ymse distrikt som ikkje er lagt inn? Kan det finnast personar som ikkje er reg. i folketeljingane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk for tipset. Du skriv følgjande: 'På denne sida er det mogleg å føreta landsomfemnande søk i folketeljinga 1875, men ver merksam på at materialet ikkje er fullstendig. Me har ikkje registrert noko sjølve; det aller, aller mest er materiale me har fått frå RHD. Såleis er dekninga god i Nord-Norge, dårleg i resten. På denne sida kan du foreta søk i dei kommunane me har'. Kan dette forståast slik at det kan finnast personar som ikkje er reg.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg skriver ikke dette. Det er et sitat fra startsiden for FT 1875.Dersom du går inn via Kjeldetyper/ Folketelling/ 1875 og så trykker på de enkelte fylkene, så vil du se at det er fra en kommune og oppover pr fylke.Det skulle vel besvare spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Men når vi nå er inne på komplett-heten av 1875-tellingen. Jeg har notater i min database fra Glemmen (gården Kniple) med kildehenvisning til tellingen fra dette år.Nå kan jeg ikke finne igjen dette, verken personer, gård, eller Glemmen. Har også sjekket RHD.Er det noe av 1875-tellingen som har 'forsvunnet' fra DA/DP/RHD?Og hvis ikke - kan noen fortelle meg hvor jeg da har fått dette fra (det er helt sikkert ikke originalen - den eneste jeg har sett er Skiptvet - DET er jeg i hvert fall helt sikker på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

I Asle Jonassens kildeoversikt for Østfold fant jeg flg: Folketellingen for Glemmen, 1875 (Datareg. av Emmerentze Jervell, Grønli Alle 10, 1605 Fredrikstad). Kan dette være din kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Ikke hvis den ikke har ligget ute på nettet tidligere. Riktignok er jeg sløv, men hvis jeg hadde kjøpt/lånt den så hadde jeg husket det?Men, kanskje den lå i DP en kort stund?TAKK for svaret i alle fall - nå kan den i hvert fall skaffes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Etter me for nokre år sidan oppretta ein database over alle databasane vår har det i alle høve ikkje vore nokon 1875-teljing for Glemmen hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.