Gå til innhold
Arkivverket

[#9418] Misvisende titler


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Jeg sitter her og leser, at 'fler blant oss' er lei av at titelen på at et inlegg er f.eks. 'min oldefars uekte barn'. (Den har jeg forøvrig skrevet selv, bare så det er sagt). Uten navn og stedsanvisning, og i hvilket århundre.Siden vi alle er voksne mennesker, synes jeg vi tross alt bør kunne holde oss til de regler som er satt opp. som å ha med navn, stedsnavn (eller stedsnavnet der peronen sist var kjent) og slikt, og (ca) årstall. Hvertfall når det gjelder personer og stedsnavn. Det er vel ikke så vanskelig ??Vis det tross alt er noen flere som leter i samme slekta etter en person, så tror jeg de søker etter navnet på personen, og ikke etter 'min oldefars uekte barn' eks. Så da kan man jo si at det inlegget ikke er til hjelp til andre enn den personen selv, og da blir det hele litt galt..Kan ikke de som driver dette digitalarkivet, ta et lite oppgjør, som f.eks å slette de innlegg med slike titler, det synes nå jeg.Mange nettsteder gjør da det..Vel var noen av mine tanker om dette, hva synes dere andre der ute ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

'Den som er ren kaste den første sten'.Nå har ikke alle mine titler heller vært perfekte - jeg har kanskje litt lett for å tro at 'min' kunnskap er allment kjent (om du forstår hva jeg mener).Og det er vel også litt drastisk å slette innlegg av typen 'Kan noen hjelpe', men vi kan kanskje henstille til vedkommende å finne på noe mere dekkende?Uten å kalle overskriftene 'idiotiske' som jeg nettopp kom i skade for i debatt 9409. Vilket jeg beklager og angrer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Brukarforumet er brukarane sitt forum. De gjer som de vil, så lenge det ikkje støyter nokon. Eg trur me kan bruka tida vår til betre ting enn å fastsetja og passa på at folk held reglar. Men elles er reglane til Magne greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.