Gå til innhold
Arkivverket

[#9429] Iver Iversen, f 1828 og Anne Marthea Christensen f 1859 Bunes i Moskenes


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen
Lenke viser en familie der Iver Iversen er angitt født 1828 og hans hustru Anne Marthea Chistesensdtr er angitt som født 1859 i Moskenes. I tillegg angis at hennes første barn var Peder Rasch Johansen f. 1866, dvs at moren kun var 7 år da sønnen ble født. Iver og Anne skal vistnok være gift 27.08.1865. Kan noen bekrefte/avkrefte den urimelig alderen på moren. I tillegg er det av stor interesse å vite hvem Iver Iversen er og hvorfra han kommer i Avaldsnes sogn. Anne har også en datter født i 1862 slik at den angitte fødselsår for henne må være helt feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest kjell-Erik Andal

Jeg får ikke dette til å stemme jeg Otto, ser ut fra siden at Iver Iversen er født omtr. 1826 og hans kone Anne mathea Christensdatter er født 1828 i Moskenes, mens peder er hennes sønn, og Iver sin stesønn.KE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjell-Erik Andal

Har nå vært inne og sjekket kirkebøkene, og Anne er født 1828, mens hennes datter Johanne Christine Johansdatter er født 14. juli 1862, døpt 24 aug. Anne var gift med Johan Christiansen, finner ham død 8. januar 1862 og begravet 16 mai så. dødsårsak: blev myrdet (veldig dårling, men det ser ut som om det er dette som står), men jeg kan se feil. Johan Martin Iversen er født 18. feb. 1866, og døpt 24. juni.KE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk for svaret. Ser også at jeg skrev litt feil i spørsmålet, men det er avklart nå.Men er det noen som vet noe mer om Iver Iversen fra Avaldsnes, f. 1826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.