Gå til innhold
Arkivverket

[#9450] Kimmerud på Modum


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Noen andre som forsker i denne slekten...eller har tilgang på kirkebøkene fra Modum? Guttorm Jonssøn Kimmerud 1672-1752 hadde to døtre... Guri og Maren - begge var gift med en Peder. Og begge hadde døtre som het Ellen og som var nesten jevngamle. Selv om jeg har lett på microfilm etter disse to`s etterkommere har jeg ikke klart og finne ut hvem av kusinene som ble min mann`s ane. Har også sjekket i Modumsboka...men ble ikke stort klokere av det. mvh A.M.G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tok en titt på Fam.search og fant følgende: Guttorm Joensen fikk Guri dpt. 12/12 1717 Heggen. Hun ble gift ca. 1743 'Modum' Peder Gregersen Roe. De fikk 7 barn: Anne Pedersdt. Roe 9/8 1744, Gregers P. Roe 22/8 1745, Ole P. Roe 23/7 1747, Ane P. Roe 4/7 1751, Ellen P. R. 19/5 1753, Gunille P. Roe 3/3 1755 og Ingebor P. R. 6/8 1756. (Merkelig, ingen Joen eller Guttorm)Maren Guttormsdt. dpt. 6/9 1722 Heggen Modum. Fant ikke mere på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Takk skal du ha Berit...mesteparten av dette hadde jeg nok før, med unntak av dåpsdato til Guri og at de også hadde Gunille. Men er glad for de oppl. også :-) Lurer på om Roe skal være Rud el. Rød? De bodde en stund på et sted som het Øderud mener jeg. Maren og Guri hadde en bror som het Joen (Jon), og Maren hadde en sønn som het Guttorm, mulig derfor søsteren ikke kalte opp noen av sine sønner etter faren. Men det er disse kusenene da...Maren og Guri hadde jo hver sin Ellen el. Elen....og siden microfilmen ikke var den beste jeg hadde lest, er jeg slett ikke sikker på hvem av dem som ble min manns ane :-) mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E Yttri

Det jeg har notert om disse kusinene, er at Ellen Pedersdotter fra Kimmerud (1754-....), datter av Maren Guttormsdotter og Peder Knutsson, ble gift med Hans Hansson Helgerud, nevnt på skiftet etter Peder Knutsson Kimmerud. Når det gjelder den andre kusinen, Ellen Pedersdotter (1753-....) som var datter av Guri Guttormsdotter og Peder Gregersson, kjenner jeg ikke til om hun ble gift og i tilfelle med hvem.Ellers sitter jeg på en del opplysninger om denne slekten. Du kan gjerne maile meg på ole.e.yttri@bokklubbene.no dersom du synes det er interessant å utveksle flere opplysninger.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Takk skal du ha Ole! :-) Jeg sender deg en slektsrapport over det jeg har av oppl. så kan du ta en titt på det og kontakte meg senere. Det er jo Maren`s dtr. Ellen jeg er mest interessert i siden jeg tror det var hun som var min mann`s ane :-) mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.