Gå til innhold
Arkivverket

[#9451] Vielse i Sørum, Akershus den 02.apr.1872.


Gjest Marius Hellerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Hellerud

Hei!Finnes det en eller annen velvillig sjel der ute som kan forbarme seg med et oppslag i kirkeboken for Sørum for meg? Selv befinner jeg meg akk så langt fra noe Statsarkiv eller liknende. Har dog en liten teori som er SÅ spennende, men det var det med å få den bekreftet da :-)På FamilySearch finner jeg følgende vielse: Thron INGEBRETSEN / Spouse: Mathea JACOBSDR / Marriage: 2 Apr 1872 /Sorum, Akershus, Norway.Jeg skulle gjerne hatt alle opplysninger fra dette vielsesnotatet; bosted, alder, fødested, fedrenes navn etc.Mange hilsner Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tamtaram, Marius.... en ny Bhonus?Sørum Mini6 1864-1877 p133b no.4 1872 2/4-72 Sørum Kirke Ungk. og Tjenestedreng Thron Ingebregtsen og pige Mathea Jakobsdatter Hoel han f. Sørvold u. Nordlid, hun f. Sørumseiet Han f. 10.4.1846 hun f. 15.2.1843 Hans far Ingebregt Thronsen Sørvold, Hennes far Jakob Pedersen Sørumseiet Forlovere Ingebregt Thronsen Sørvold og Hans Evensen Prestegården Tillysning 10., 17. og 24. desember 1871. Vielsen forlangt av Brudgommen...Dett var dett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Tjenare gumman! Du er vel en knuppedupp der du sitter på Vålerenga og fikser og greier. Tusen takk! Nå skal jeg kose meg litt med folketellinger 1865 og undersøke hvorvidt mine arbeidshypoteser holdt stikk. Alt godt hilser Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du får bare si fra, du vet hvor jeg er... Sørum er ett av mine områder det vet du, forruten alle de andre områdene,mener jeg..... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.