Gå til innhold
Arkivverket

[#9461] Kirkesanger/lærer Jens Mekal Olsen, f.12.2.1825 i Hadsel Sogn, Nordland


Gjest Eva Willenburg
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Willenburg

Prøver å finne ut hvem hans mor var, muligens også mer om konen Hanna Pernille, f. 11.4. 1863 i Hadsel. Hans far var Ole Mikkelsen, f. ca 1775 i Hadsel, i 1865 tellingen for Sortland 90 år gammel. Sønnen til Jens, Carl Enevald Olsen (f. 1862) ble lensmann på Tunstad, Øksnes. Ifølge gamle papirer skulle 'Jens finnes i Stamtavla Benkestok' Håper på litt hjelp. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Ifølge 'Slekten Ellingsen - en gren av Slekten Benkestok' er Jens Olsens datter, Theodora Alvilde, f. 1867, gift med Carl Georg Glad, som var en Benkestok-efterkommer. Nærmere kan jeg ikke se av min litteratur at Jens Olsen kommer denne slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Jens Michael Olsen f. 12/2-1826 i Hadsel ?, hjemmedøpt 16/2 av foreldre Ole Michelsen Hennes og Ingeborre Helene Eliasdatter.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Ser ut til at jeg klarte å få Hanna Pernilla et år yngre enn sønnen! Hun var nu født 11 april 1837 i Hadsel, og døde 19 nov. 1889. Så var det bare foreldrene??Takk til dere begge for opplysninger re Jens. Noe å gå på der, da både Carl og Theodora Olsen døpte sine sønner, født i 1895, for Bjarne. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Skaugvoll

Wilhelmine Brandt sier i 'Slægten Benkestok ' side 163 at Carl Georg Glad f. 14/6-1861 skipper og gårdbruker i Blokken ble gift 28/12-1885 med Theo- dora Alfhilda Olsen, f. 14/5-1867, - hvoretter det i en parentes sies (D. af forhenv. Kirkesanger i Sortland, Jens Michael Olsen, f. paa Bervik i Had- sel 12/2-1826, og Hanna Pernille Olsen, f. 11/4 1837, d. 19/11 1889. Jeg skulle tro at kirkebøkene for Hadsel og Sortland skulle være rette stedet å søke etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Får jeg smyge meg inn med et lite spørsmål til Håkon Skaugvoll?Jeg har boken 'Slægten Benkestok' av Wilhelmine Brandt og følger med på debatter om alt som kan streife innom den slekten, siden jeg selv har slekt som skal ha giftet seg inn i den.Av denne grunn slo jeg opp i boken for å finne Carl Glad på side 163 og oppdager til min store forbauselse at sidene 151-166 mangler totalt!???Jeg kjøpte den fra Damms Antikvariat 17.9.01.Er det vanlig at bøker selges uten at de blir kontrollert at de innholder de sider de skal?Å kjøpe fra et Antikvariat er jo ikke det samme som å kjøpe i en vanlig bokhandel hvor det vanligste er å selge nyutgitte bøker.Jeg skulle mer enn gjerne ha hatt de sidene også. Hva gjør jeg? Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.