Gå til innhold
Arkivverket

[#9471] Henrich Johan Christiansen på Skedsmo i Østfold.


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei, er det noen som har informasjon og dele med meg om Henric? Johan Christiansen fra Skedsmo og Akershus og hans kone Helene Johannesdatter. Han er født 27/1 1812 på Skedsmo av foreldrene Christian Johannesen og hustru Randi Haagensdatter.Helene vet jeg ingen ting om.Johan og Helene bor i Hobøl, Østfold i 1836. Kirkebøkene for Skedsmo er veldig vansklige å lese da det er skrevet utroligt smått. Tar gjerne imot informasjon om Randi Haagensdatter også. MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J. Nordheim

Som 'nabo' til Hobøl og med en del slektsrøtter i kommunen er det naturlig for meg å se etter i mine opptegnelser. Men før jeg gjør det er det ønskelig med noen flere opplysninger. Hvor bodde f.eks. familien i Hobøl? Er det barnefødsel der i 1836 som er ditt utgangspunkt? I det hele tatt: Har du noen flere opplysninger til saken?Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Regner med at denne er bakgrunnen for 'bodde i Hobøl i 1836'ELISE MATHEA JOHANSEN Sex: FEvent(s): Christening: 3 Apr 1836 Hobol, Ostfold, NorwayParents: Father: JOHAN CHRISTIANSEN Mother: HELENE JOHANNESDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Og at de så senere bodde i Moss: JOHANSEN Sex: MEvent(s): Birth: 29 Jan 1839 Moss, Ostfold, NorwayParents: Father: Johan Henrik CHRISTIANSEN Mother: Helene JOHANNES DR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei og takk til Dere begge.Ja det stemmer helt det Laila.De bodde i Moss i 1839 det viste jeg ikke. Hvordan fant du det ut så fort?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Familysearch.orgEn greie noen glemmer avogtil, du kan søke på kun foreldrenes navn!Dersom du greier å finne et lite gårdsnavn i KB for Skedsmo, så har jeg bygdebokji.... (bl. a... ikke kirkebok.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei Navnet på stedet de bodde var Høyaas Plassen men om dette var i Skedsmo eller Hobøl er usakt.MVH. JORUNN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hvor har du funnet det navnet? ingne gård i hverken Skedsmo eller Hobøl etter det jeg kan se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J. Nordheim

Høyås (eller Høiaas) er kjent navn i Hobøl (to gårder på ulike steder), bl.a. ved Skjelfoss i ytre Hobøl. Og ved barnefødselen i 1836 er hjemsted angitt som 'Skjelfossplads'. Foruten de to Høyås-gårder i Hobøl, finnes tilsvarende over grensa i Våler.Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J. Nordheim

Korreksjon: Det er vel egentlig bare en Høiaas-gård i Hobøl i dag - den annen var vel eg. en plass under gården Riggesum.Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solberg

I følge kirkebøkene for Hobøl bodde familien ved Elises dåp på Skjelfossplads. Bøkene oppgir Elises fødselsdato til den 10/2-1836.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Mange takk til Dere alle. Bjørn, kan jeg spørre deg om Elise hadde eldere søsken født på Skjelfossplads?.mvh. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solberg

Jeg finner kun Elise i kirkebøkene for Hobøl. Det ser ikke ut som om familene bodde i Hobøl så veldig mange åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solberg

Jeg har funnet noe om gifter mål i KB:Brudgom: Johan Henrich Christiansen Skjelfos, 24 aar. Brud: Helene Johannesdatter ibid. 27 aar. Forlovere: Johannes Christiansen Svelgen, Christopher Monsen Fossnæs. Vielsesdag: 15.2.1836.Altså 5 dager etter at Elise er født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

MANGE TAKK BJØRN! Så synd at ikke fedrenes navn var oppført!. Finnes det bygdebøker om Hobøl?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.