Gå til innhold
Arkivverket

[#9473] Hans Jakob Olsen f. ca 1803 i Kristiania. Far Ole Petter Kristoffersen.


Gjest Mona Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Karlsen

Da det ser ut til å være umulig for meg å komme til Riksarkivet for tiden, håper jeg noen kan hjelpe meg og slå opp i Kirkebok for Kristiania og fortelle meg hva som står under dåpen til Hans Jakob Olsen. Jeg har ikke klart å lokalisere hans far Ole Petter Kristoffersen i folketellingen for 1801. Der står det heller ikke fødested. Jeg vet at Hans Jakob Havnet i Vestfold og ble gift med Anne Hellene Jørgensdatter i 1836 og bodde i Hedrum til han døde i 1848. Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Mona!I følge databasen i Vestfold-Slekt over vigde i Sandar, ble Hans Jacob Olsen, 33 år Sandefjord, viet i 1836 til Anne Helene Jørgensd. 20 år fra Kodal.Med Hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Karlsen

Tusen takk for svar, men jeg har opplysningene frem til i dag. Det jeg mangler er å vite hvem som er Hans Jakobs mor og hvor hans foreldre kommer fra. Jeg finner 6 forskjellige kandidater til far i Kristiania-tellingen for 1801, men det er umulig for meg å finne ut hvem av dem som er den rette Ole Petter Kristoffersen. Dels er skrivemåtene i folketellingen unøyaktige og dels er flere av dem ugifte og tellingen mangler fødested.Mvh Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.