Gå til innhold
Arkivverket

[#9481] Barbara (Magreta) Monsd. g. 29.11.1807 DK


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Er det mulig å fremskaffe opplysninger om hvor Barbara Monsdtr. kom fra ? Gift i Bergen 29.11.1807 DK med Torbjørn Tormundsen (post 5828 Vigde i Bergen 1663-1816)Jeg er takknemlig for et evt. svar. Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I kirkeboken står det nok dessverre ikke noe nærmere om hennes opphav. Det står bare at vielsen skjedde i 'Froepræken', og at hun var 'Pigen'. Man må nok til 1801-tellingen, og forsøke å identifisere henne der, eller gå løs på fadrene til barna, i håp om å finne en forbindelse til slektninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Mange takk for svar. Jeg har søkt lenge etter Barbaras opphav. Hun er muligens den Barbra Margretha Monsdtr. som i 1801 er tjenestepige ugift 21 år hos Christopher Johannes Hammer (Bergen 17. Rode 29). 1815-tell. Barbraa Thomsen og Torbiørn Thomsen med 3 av barna: Marte, Torbjørn, Jacobia. Jeg finner en Barbara Magreta Monsdtr. død 05.06.1816 DK 39 år, Rode 10-32, mann matros Torbjørn Toms. Jeg har ikke vært på Statsarkivet for å se etter fadrene til barna (bl.a. Massia Jacobia Maria dpt. 18.09.1814 DK).Er det mulig å få oppgitt fadre til barn/barna her i dette forumet, eller må jeg helst vente til jeg besøker Statsarkivet igjen ? mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.