Gå til innhold
Arkivverket

[#9486] Buskerud, Bragernes og Ål. Knud Gundersen/Jøran Olsdt.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Er det noen som har mulighet til å hjelpe meg med kirkebok, evt. orginal på Kongsberg. Det er litt langt å reise for bare 1 dåp og evt. 1 dødsfall. Jeg har selv vært på Riksarkivet i Oslo og lett på michrofich, men den er totalt uleselig. Det står ikke noe på filmen, bare sorte prikker.Ingebor Knudsdt. 25/8-28/8 1814 Ål, og jeg tror hun døde innen 1 år. Hun var ikke nevnt da foreldrene flyttet tilbake til Strømsø i 1815.Så lurte jeg på hvor Gullhaug eie på Bragernes var. Den samme mannen får et barn der, Birthe Marie 21/6-1/11 1829.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ingebor, født 25.8.1814 i Ål, døpt 28.8. s.å. i Torpo, dtr. av ungkar Knud Gundersen Nuderuud og Jørran Olsdtr. Brenna.Begr. i Strømsø 1. eller 2. september 1815: 'Knud Gundersen, Arbeidsmand, Hands Datter Ingeborg 3/4 Aar'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tusen takk Else. Det var flott, og at du også sjekket Strømsø. Bare om du husker det, kan Nuderuud være Nuberud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Tja, si det? Innførselen i kirkeboka er i hvert fall helt tydelig Nuderuud med d! Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.