Gå til innhold
Arkivverket

[#9487] Peder Ols.f.ca.1817 i Aker og Marte Christofferdtr f. 1822 på Norderhov.


Gjest Hans Olav Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Olav Hagen

Jeg etterlyser opplysninger om Peder Olsen og Marte Christofferdtr.De giftet seg 11-3-1846 i Aker. Peder var 28 år f. i Aker og faren var Ole Pedersen. Marte var 23 år f. på Norderhov og faren var Christoffer Hansen.Jeg kan ikke finne Peder Olsen i kirkebøkene for Aker. Jeg finner ei Marte Christofferdtr døpt i Norderhov den 17-3-1822.Foreldrene er Christoffer Hansen og Gjertrud Aslaks? Asles?datter Ghile.Under utflyttede fra Norderhov finner jeg piken Marthe Christofferdtr 23 år flyttet til Christiania den 21-10-1845. Er dette den rette Marthe ?I 1865 bor Peder og Marthe med de yngste barna på Vindhaltstuen i Vestre Aker.Jeg kan ikke finne dem etter 1865. Har noen opplysninger om denne familien og deres forfedere er jeg takknemlig for det. Vennlig hilsen Smeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Chr. H. Skogly

Peder Olsen ble f. 8.10.1818 (dpt. 8.11.1818) på Olsens løkke. Foreldre: Husmann Ole Pedersen og kone Marthe Larsdtr. (Folio 10v, nr. 145).Mvh. RC ( rc@heimr.net )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.