Gå til innhold
Arkivverket

[#9506] Gjertrud Knutsdotter Sulen, f. 16./10. 1820 - hvem var moren?


Gjest Heidi Lyshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Min manns x-tippoldemor, Gjertrud Knutsdotter Sulen, ville jeg gjerne få sporet litt lenger bakover.Faren hennes, Knut, skal muligens være født på Fedje, står det i min håndskrevne kilde - noen som har informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Heidi Lyshol

Dette var ett av mine tidligste innlegg, og ingen hadde gode ideer om oppfølging i 2002. Men det kan det jo være noen har nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Helt enig med Anne. Jeg fant henne på FT 1865 på Manger og i Radøy gjennom tidene bind 1 side 274 (nr 13 og 14) og 339 (nr 26 d). Knut Nilsen Håland f 1789-1856 , son til Helga Nilsd og Nils Johannesen Håland, gift 1811 med Gjertrud Monsd Sylta (158d) f 1782-1851. Dei hadde budd fleire stader, m.a. på Håland, Flonæ og Sylta, før dei kom hit 1816. Her dreiv dei jorda i fem-seks år, før dei flytta til Sulo under Hernar i Øygarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.