Gå til innhold
Arkivverket

[#9509] Skrive ut bare noen av innleggene under ett tema?


Gjest Kjell Eidet
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Eidet

Temaet 'Harald Hårfagre som ane' inneholder nå 224 innlegg. Det er umulig å få oversikt over dette bare ved å se på skjermen. Å skrive ut alle innlegg i dette temaet, med ulike debatt-linjer, blir jo nokså mye. Og hvis/når det kommer nye interessante innlegg, så må man jo skrive ut alle innleggene på nytt for å få med slutten.Spørsmål/ønske: Er det mulig, uten for mye bry, å få til en løsning slik at man kan få velge å skrive ut f.eks. de siste 25 innlegg? Alternativt skrive ut fra innlegg nr.x til innlegg nr.y?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det klarer du best sjølv.Først markerer du dei innlegga du vil ha skrive ut. Dinest går du inn i FIL-menyen oppe og trykkjer SKRIV UT eller kva det måtte stå for å få utskrift. Då vil det vera eit val som seier at du berre skal skriva ut merka område. Dermed kan du skriva ut nett det du vil. Som eit appropos kan det nemnast at Ane-debatten no er større enn dei samla verka til Norges for tida mest omtalt forfattar. Om me skulle trykkja alle debattane vil det bli noko slikt som 40 bind i normal bokstorleik. De er flittige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Takk for tips, Jan. Jeg burde vel tenkt på dette selv, men når man er blitt 70 1/2 år og har først begynt med Internett etc. som pensjonist, så er datakunnskapen kun å regne som små skjær som stikker opp her og der i et hav av skjult kunnskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur ikkje du skal vera lei deg for det, Kjell. I det huset eg held til er det fuillt av såkalla dataspesialistar. nesten ingen av die visste om dette knepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Tanken har forlengst slått meg at disse sidene burde blitt bok av...Det er en utkant av samfunnet som faktisk ikke alle vet om, og et sted der jeg stadig forbauses over hjelpsomhet og vennlighet. Hvorfor er ikke hverdagen til folk slik som dette??? Mvh. Gry V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Sitter her igjen og leser gamle interessante temar fra før min tid på Digitalarkivet, og i likhet med Gry her forbauses jeg stadig over hjelpsomheten og vennligheten her på Digitalarkivet(det finnes jo noen få unntak fra den regelen da). Ja nå har jo jeg også lært et nytt knep her, og skal lagre denne debatten på en eller annen måte til jeg får bruk for å skrive ut debatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.